Logo > Etusivulle   Hallinto   Autopaikat   Historiaa   Linkkejä  
Autopaikat

Hinnat

Vuokraus

Huolto

Autopaikoitusalueet

Autopaikoitusalueiden sijainti Yliskallion alueilla -  katso Aluekartta! 

Paikoitusalueet sijaitsevat osoitteissa:

  • Kirkkosalmentie 1
  • Aarholmankuja 1
  • Jussaarenkuja 2
  • Koirasaarenrinne 2

Paikoitusalueiden kartat ja paikoitus numerointi sekä pysäköintivalvonta

  • Vuokrapaikka alueet ovat kartoissa harmaapohjaisia.
  • Ao. paikoituskarttojen parkkiruutujen kansipaikkanumerointi on ruudun vasemmassa reunassa ja katospaikkojen numerot ruudun oikeassa reunassa.
  • Numeron jäljessä olevat kirjaimet sk osoittavat paikan olevan ajastinkellolla varustetulla lämmityspistorasialla varustettu.
  • Ajoneuvon lämmitykseen saa käyttää ainoastaan lohkolämmittimiä (alueiden syöttö- ja ryhmäsulakkeet eivät kestä sisätilalämmittimien kuormitusta vaikka lämpötolpan johtosulakkeet sen sallisivatkin).
  • Sähköajastinkellojen käyttöohjeet tällä linkillä (ovat erilaisia)

Kuva paikoitusalueen liikennemerkkien asettamisesta 24.5.2016

18.2.2009

PAIKOITUSALUEILLE PALAUTUU NORMAALI SAKOTUS JA VIRHEPYSÄKÖINTIMAKSUKÄYTÄNTÖ PARKCOMIN PAIKOITUSALUEVALVONNAN PÄÄTTYESSÄ.

Paikoitusalueiden virhepysäköintiä valvovat kaupungin pysäköinninvalvonta ja poliisi aiemman käytännön mukaisesti. Pysäköinnin valvonnan vaatima liikennemerkistö on muutettu takaisin uuden tilanteen vaatimusten mukaiseksi. Sakotus ja pysäköinnin virhemaksut ovat poliisin- ja kaupungin pysäköinninvalvonnan mukaisten maksujen mukaisia.
Poliisilla ja kaupungin pysäköinninvalvonnalla on myös oikeus siirrättää väärin pysäköidyt autot muualle, jolloin kuluista vastaa väärinpysäköijä.
--------
Edellä oleva kuva paikoitusalueen liikennemerkkien asettamisesta Aarholmankujan paikoitusalueella 24.5.2016 tilanteen mukaisena!



Kirkkosalmentien paikoitusalue:

Kirkkosalmentien paikoitusalue ja numerointi

Vieraspaikoitus

Opastus Kirkkosalmentien alkupäässä. Parkkialueella on 6 erikseen merkittyä vieraspaikkaa, paikoitusaika parkkikiekolla 6h. Muualla alueella on aluepysäköintikielto.

Vuokrapaikoitus

Parkkialueella on kansipaikkoja, katospaikkoja ja hiekkakenttäpaikkoja. Kaikilla edellämainituilla myös lämmityspistorasioilla varustettuja paikkoja.



Aarholmankujan paikoitusalue:

Aarholmankujan paikoitusalue ja numerointi

Vieraspaikoitus

Opastus Aarholmankujan alkupäässä. Parkkialueella on 6 erikseen merkittyä vieraspaikkaa, paikoitusaika parkkikiekolla 6h. Muualla alueella on aluepysäköintikielto.

Vuokrapaikoitus

Parkkialueella on kansipaikkoja, katospaikkoja ja hiekkakenttäpaikkoja. Kansi ja katospaikoilla on myös lämmityspistorasioilla varustettuja paikkoja.



Jussaarenkujan paikoitusalue:

Jussaarenkujan paikoitusalue ja numerointi

Vieraspaikoitus

Opastus Jussaarenkujan alkupäässä. Parkkialueella on 12 erikseen merkittyä vieraspaikkaa, paikoitusaika parkkikiekolla 6h. Muualla alueella on aluepysäköintikielto.

Vuokrapaikoitus

Parkkialueella on kansipaikkoja, katospaikkoja ja hiekkakenttäpaikkoja. Kansi ja katospaikoilla on myös lämmityspistorasioilla varustettuja paikkoja.



Koirasaarenrinteen paikoitusalue:

Koirasaarenrinteen paikoitusalue ja numerointi

Vieraspaikoitus

Opastus Koirasaaarenrinteen loppupäässä. Parkkialueella on 10 erikseen merkittyä vieraspaikkaa, paikoitusaika parkkikiekolla 6h. Muualla alueella on aluepysäköintikielto.

Vuokrapaikoitus

Parkkialueella on ainoastaan hiekkakenttäpaikkoja.


Sivun alkuun

Sähköajastinkellojen käyttö-ohjeita eri paikoitusalueille (ovat erilaisia):

Sähköliitäntä pistorasioiden käytössä huomioitavaksi:

  • Sähkölämmitys on tarkoitettu ainoastaan auton moottorin lämmittämiseen.
    Sisätilan lämmittimiä ei saa käyttää! ( Alueen pääsulakkeet eivät kestä isompaa kuormitusta. 16A sulake kotelon pistorasiassa on johto- ja laitteen oikosulkusuoja, ei kuormituksen suoja)
  • Liitännöille on autopaikkakohtainen sähkökello, joka antaa sähköä ennen lähtöhetkeä enintään 2-tunnin ajan kerrallaan
  • Kello on aseteltavissa uudelleen edellisen ajan umpeuduttua
  • Liitäntäkoteloille tuleva sähkö on aina päällä ja käytettävissä ajastuksiin ympäri vuoden
  • Liitäntäkotelot on pidettävä lukittuina sähköturvallisuus syistä
  • Kotelon sähköliitännät on varustettu vikavirtasuojakytkimellä, joka tarkoittaa, että jos liitäntäkaapeli tai liitettävä laite on viallinen, sähkönsyöttö katkeaa kotelon kummastakin pistorasiasta.
    Tällaisissa vikatapauksissa on tutkittava ja korjattava omat sähkönliitäntäkaapelit ja liitettävät sähkölaitteet
  • kotelo sisältää 2kpl automaattisulakkeita sekä 1kpl vikavirtasuojakytkimen suojaamaan kumpaakin pistorasiaa. Niiden kytkimien on kaikkien oltava ylä-asennossa toimiakseen.

Moottorilämmittimen sähköajastimien käyttö ohjeita:

  • Katoksissa on erilaiset ajastinkellot, kuin kansipaikoilla/ Ki hiekkapaikoilla. (Johtuu erilaisesta kotelomallista. Katoksissa muovikotelot, kansilla metallikotelot)
  • Moottorilämmitys pistorasiakoteloihin on olemassa kolmea eri lajityypin avainta (huomioi vuokratessa lämmityspaikkaa)

Katospaikoilla

  • ajastin kellot tulee asettaa oikeaan aikaan ja sen jälkeen
  • suorittaa lämmitysajan asetus (hyvä ohje pistorasia kotelossa).
  • kello antaa sähköä enintään kaksi tuntia ajastusta kohden. Seuraavat ajastukset tapahtuvat automaattisesti samaan vuorokausittaiseen aikaan.
  • ajastuksen voi tehdä useamman kerran vuorokaudessa, jos on tarve, mutta vuorokautinen ajastusaika jää aina viimeisen ajastuksen mukaiseksi. (Jos ei tarvitse kahden tunnin lämmitystä, voi ajastaa kellon esim. tuntia ennen ajateltua lähtöhetkeä alkavaksi, eli lähtö tapahtuu ennen kuin lämmitysaika loppuu)

Kansipaikoilla

  • oleva kello on erikoinen ja aiheuttaa varmasti kyselyjä. Se toimii lämmitys ajastinkohdan suhteen samoin kuin "munakello"
  • sitä ei aseteta mihinkään kellonaikaan. Siinä on vain yksi säätöpyörä
  • ajastus tapahtuu laskemalla aika ajastushetkestä seuraavaan ajateltuun lähtöaikaan. Eli "munakelloon" asetetaan ajastushetkestä seuraavaan lähtöhetkeen kuluva aika (oman kellon on syytä olla ajassa ja laskutaito kunnossa)
  • kello kytkee sähkölämmityksen kaksi tuntia ennen lähtöaikaa. Jos sitä seuraavat lähdöt tapahtuvat samaan kellonaikaan, ei ajastimelle tarvitse tehdä mitään, koska se kytkee seuraavat ajastinkohdat itse aina samaan aikaan alkaviksi, eli 24h kuluttua alkaviksi
  • kellon voi myös ajastaa useamman kerran vuorokaudessa, jos on tarve, mutta vuorokautinen ajastushetki jää aina viimeisen ajastuksen mukaiseksi. (Jos ei tarvitse kahden tunnin lämmitystä, voi ajastaa "munakellon" aloittamaan lämmityksen esim. tuntia ennen ajateltua lähtöhetkeä alkavaksi, eli lähtö tapahtuu ennen kuin lämmitysaika loppuu)
Sivun alkuun

Paikoitusalueiden katosrakenteiden korjauksia koskevia tiedotteita:
(viimeisin tieto ylimpänä)

14.9.2006
Kaikki paikoituskannet ovat jälleen käytössä!
Kiitokset kaikille paikoituspaikkojen vuokraajille myönteisestä suhtautumisesta parkkipaikkojen korjauksiin sekä paikoituksista aiheutuneiden ongelmien kestämisestä.

Toivottavasti katokset nyt kestävät vielä lukuisia vuosia ilman tämänkaltaisia korjauksia!
(Historiaa sivujen valokuvia- sivulta näet parkkikansien vuoden 2006 korjaushistoriaa valokuvakertomuksena!)


31.8.2006
Kirkkosalmentien kannen reunassa oleviin autoihin on ilmestynyt tiedotelappuja, joissa sanotaan, että kannen kaiteiden hiekkapuhallus tehdään keskiviikkona 1.9.2006. Kannattaa pitää autot pois kannen reunojen läheisyydestä hiekkasuihkujen osumien varalta. Myös vieraspaikoituspaikkojen 3-4 paikkaa katoksen päädystä lukien ovat vaaravyöhykkeessä, koska niissä oli myös tuulilasinpyyhkijöissä samanlaisia tiedotelappuja.


13.8.2006
Kirkkosalmentien kannen sisäänajon reunassa olevassa tiedotustaulussa on tiedote. Tiedotteessa sanotaan, että koko kansi- ja katos on tyhjennettävä (maanantaina) 14.8.2006 aloitettavien töiden takia.

Tiedotteessa mainitaan lisäksi, että hiekkapuhallus- ja korkeapainepesujen jälkeen ilmoitellaan katoksen paikoitusmahdollisuuksista erikseen.

Kirkkosalmentien kannen sisäänajon reunalla oleva tiedotteen kuva 13.8.2006

Kuvassa on Kirkkosalmentien kannen sisäänajon viereen asennetulla ilmoitustaululla olevan Katto 2000 Oy:n tiedotteen teksti 13.8.2006.



20.7.2006
Aarholmankujalle on ilmestynyt kannen sisäänajon reunaan tiedotetaulu, jossa on Katto 2000 Oy:n tiedote. Tiedotteessa sanotaan, että koko kansi- ja katos on tyhjennettävä (maanantaina) 24.7.2006 aloitettavien töiden takia.

Tiedotteessa mainitaan lisäksi, että hiekkapuhallus- ja korkeapainepesujen jälkeen ilmoitellaan katoksen paikoitusmahdollisuuksista erikseen.

Aarholmankujan kannen sisäänajon reunalla oleva tiedotteen kuva 20.7.2006

Kuvassa on Aarholmankujan kannen sisäänajon viereen asennetulla ilmoitustaululla olevan Katto 2000 Oy:n tiedotteen teksti 20.7.2006.



19.7.2006
Kirkkosalmentien paikoitusalueelle on ilmestynyt uusi tiedote 2, jonka mukaan jo torstaina 20.7.2006 klo 11-17 välillä Kirkkosalmentien kaikki katos- ja kansipaikat sekä kansien reunoilla olevat hiekkakenttäpaikat ovat pois käytöstä kannen reunojen kuumapainepesun johdosta. Myös katosta lähinnä olevat kaksi vieraspaikkaa pitäisi jättää vapaaksi sekä katoksen portin puoleinen edusta.

Kirkkosalmentien katosportilta otetun tiedotteen 2 kuva 19.7.2006

Kuvassa on tiedotteen 2 teksti portin pielestä.



17.7.2006
Kirkkosalmentien paikoitusalueelle on ilmestyneet verkkoaitoihin oheisen kuvan mukaiset tiedotteet.
Tiedotteen mukaan tulisi autojen olla pois katoksen (kansien) vaakapalkin reunojen kohdilta tiistaista lähtien kunnostustöiden takia. (Ilmeisesti tarkoitetaan hiekkakentän sivua kannella ja hiekkakenttäpaikoilla)

Ajaksi on laitettu 17.7.2006 lähtien, mutta tarkoitetaan varmaankin 18.7.2006 tiistaita!

Kirkkosalmentien katosportilta otetun tiedotteen 1 kuva 17.7.2006

Kuvassa on tiedotteen 1 teksti portin pielestä.



14.7.2006
Aarholmankujan katokselle on ilmestynyt oheinen tiedote 3: Parkkikannen saa ottaa käyttöön, kunnes myöhemmin tulee jatkotöissä uusia rajoituksia.

Aarholmankujan kannelta otetun tiedotteen 3 kuva 14.7.2006

Kuvassa on tiedotteen 3 teksti portin pielestä.



10.7.2006
Aarholmankujan kannella parkkeeraajille: Kansien reunojen kuuma-korkeapainepesu ja piikkausta suoritetaan oheisen ao. liitekuvan mukaisesti ke 12.7 - pe 14.7.2006 klo 8-18 välisenä aikana, jolloin autojen tulisi olla pois kansipaikoilta!

Aarholmankujan kannelta otetun tiedotteen kuva 10.7.2006


6.7.2006
Työt ovat jo alkaneet myös Aarholmankujan paikoituskatoksella reunojen rautojen esiinpiikkauksella 6.7.2006 lähtien.

Aarholmankujan katoksesta otetun tiedotteen kuva 6.7.2006

Kuvassa on Aarholmankujan katoksen teräsverkkoaidassa roikkunut NHK Rakennus Oy:n tekemä tiedote 6.7.2006.

Tiedotteen mukaan autopaikkoja tulee jo tyhjentää 7.7.2006 alkaen kansien reunojen kuuma-korkeapaine pesua varten.



18.5.2006
Työt alkavat Jussaarenkuja 2 parkkikansilla 22.5.2006. Alla kuva työn tekijäyrityksen alustavasta aikataulu tiedotteesta ylimmän (pitkän) parkkipaikan kannen sisäänajon vierestä.

Jussaarenkujan katosten vesieristystyön tiedote 18.5.2006

Tiedotteen mukaan:
Lohko 1, eli Jussaarenkujan ylemmän paikoituskannen loppuosa alemman kannen päätyyn asti on tyhjennettävä 22.5.2006 klo 7.00 mennessä sekä katoksesta että kannelta.

Lohko 2, eli alkuosa ylemmästä kannesta alemman kannen loppuun asti sekä alemman kannen ylempää kantta vastaava sivu on tyhjennettävä 29.5.2006 mennessä sekä katoksesta että kannelta.

Lohko 3, eli alemman kannen töistä ilmoitetaan tiedotettavan myöhemmin.



12.5.2006
Katosalueiden vuokratut autopaikat vuorollaan käyttökieltoon kesällä v.2006!

Yhtiön kaikkien paikoituskansien (katosten) korjaus- ja vesieristystyöt tehdään v. 2006 kesän aikana. Yhtiökokous päätti asian 4.5.2006 kokouksessaan.

Lähemmät tiedot paikoitusalueiden käyttökielto-ajoista ja töiden aloitus ajankohdista eri paikoitus alueilla ja -paikoilla ilmoitetaan paikan vuokranneille: Yhtiölle annettuun postiosoiteeseen ja alueen porraskäytävä ilmoituksilla! (Sekä näillä sivuilla mahdollisuuksien mukaan)

Korjaus lyhyesti: Paikoituskannet vesieristetään ja päällystetään asfaltilla. Kansien reunat korjataan ja asennetaan räystäskourut sekä vedenohjaus edelleen. Kaiteet korjataan ja maalataan.


Sivu päivitetty 10.9.2012

Sivun alkuun